مقاله داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری

مقاله داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری

دسته بندی: -

قیمت: 7500 تومان

تعداد نمایش: 148 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۱ خرداد ۱۳۹۶

به روز رسانی در: ۱ خرداد ۱۳۹۶

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقاله داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری

فرمت فایل : ورد قابل ویرایش (word)
تعداد صفحات : ۱۰ صفحه

 

کلمات کلیدی:

داده کاوی

چرخه زندگی مشتری

ارتباط با مشتری

 

چکیده
شرکتهای امروزی از طریق تجزیه و تحلیل چرخه زندگی مشتری به افزایش ارزش مشتری دست یافته اند. ابزارها و فناوریهای انبار داده، داده کاوی و دیگر تکنیک های مدیریت ارتباط با مشتری، روشهایی هستند که فرصتهای جدیدی را برای تجارت فراهم کرده اند.
در واقع دیدگاه محصول محوری جای خود را به مشتری محوری داده است. بنابراین، با جمع آوری داده های مربوط به مشتری و تصمیم گیری براساس الگوهای استخراج شده از روابط پنهان میان داده ها به وسیله ابزار داده کاوی، می توان به خواسته مشتری محوری خود جامه عمل پوشاند. این مقاله مفاهیمی از مدیریت ارتباط با مشتری و یکی از عناصر آن – داده کاوی- را مورد بررسی قرار می دهد.
مقدمه
در سالهای اخیر فرهنگ تجارت به پیشرفتهایی نایل گشته است. مطابق با آن روابط اقتصادی مشتریان به شیوه های بنیادی و اساسی در حال تغییر است. شرکتها به منظور نظارت بر اینگـــــونه تغییرات نیازمند ارایه راه حلها هستند. ظهور و پیدایش اینترنت در تغییر جهت مرکز توجه بازاریابی نقش بسزایی داشته است. چنانچـــــه اطلاعات بر خط (ON LINE) بیشتر در دسترس قرار گیرد موجب آگاهی و هوشیاری بیشتر مشتریان می گردد. آنها در جریان تمام آنچه ارایـــــه و پیشنهاد می شود قرار می گیرند و تقاضای بهترینها را دارند. برای از عهده برآمدن در چنین شرایطی باید سیستم هایی که بتواند به طور دقیق نسبت به مشتریان واکنش نشان دهد به کـــار رود. جمع آوری آمار مشتریان و داده های رفتاری آنها این هدف اصلی و دقیق را ممکن می سازد. این نوع هدفگیری به یک برنامه ریزی عالی هنگام ایجاد یک رقابت سخت و به مشخص کردن مشتریان بالقـوه هنگام عرضه محصولات جدید کمک می کند.

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
داده کاوی
مدیریت ارتباط با مشتری
چرخه زندگی مشتری
فرایند داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری
نتیجه گیری
منابع

 

پاسخ دهید